Viisi vinkkiä kasvuun: William Wolfram, perustaja ja toimitusjohtaja, DealDash Oyj

1. Tunne asiakkaasi

Arvosta asiakkaistasi ja tunne heidät. Olen asiakkaidemme kanssa yhteyksissä päivittäin. Jokainen työntekijämme osastosta riippumatta pitää yhteyttä asiakkaisiimme. Uskomme, että asiakkaidemme tuntemisesta lähtee koko työmme ydin. Jos et kommunikoi heidän kanssaan, olet hyvin pian hukassa.  Myös Facebookin kautta keskustelemme asiakkaidemme kanssa jatkuvasti.

2. Perusta tekosi lukuihin ja testaa ideasi

Tunne numerosi ja pidä huoli, että jokainen yrityksessäsi on tietoinen luvuista. On tärkeää työntekijöiden motivoimisen kannalta, että he ovat tarkkaan perillä yrityksen ajankohtaisesta taloustilanteesta ja ymmärtävät lukujen merkityksen. Myös toimintojen testaus antaa paljon arvokasta tietoa. Testaamme jokaista uutta toimintoamme n.10% käyttäjistämme muutaman viikon ajan, ennen varsinaista julkaisua. Analysoimme testikierroksista saadun tiedon, jonka jälkeen teemme tarvittavia parannuksia toimintoihimme. Suurimmassa osassa tapauksista päätämme luopua projektista. Miten tahansa mahtava idea meillä onkaan ollut, usein se kaatuu testausvaiheessa, kun projektia tarkastellaan lukujen valossa.

3. Palkkaa parhaat mahdolliset ihmiset

Kaikki lähtee hyvistä ihmisistä. On tärkeää, että jokaisen työntekijän mielipidettä arvostetaan yhtä paljon, asemasta riippumatta. Olemme kehittäneet tämän edistämiseksi erilaisia järjestelmiä. Jokainen saa esittää uusia ideoita. Ehdotuksia äänestetään ja kommentoidaan, ja lopulta toteutetaan näiden pohjalta.

4. Ole intohimoinen

Rakenna yrityksesi ihmisistä, jotka haluavat kasvaa ja kehittyä joka päivä. Voit olla tänään todella hyvä, mutta tärkeintä on, että haluat olla huomenna vieläkin parempi.

5. Viimeiseksi suosittelen onnea!

Kovalla työllä saa hyviä tuloksia aikaan, mutta myös ripaus onnea tarvitaan. Jokaisella meistä, joka on saanut syntyä Suomeen, on jo siinä vaiheessa ollut valtava onni matkassa.  Meillä on kaikki mahdollisuudet onnistumiseen!

 

 

William Wolfram, verkkohuutokauppayhtiö DealDashin perustaja ja toimitusjohtaja. 

DealDash on verkossa toimiva ostoskeskus, joka yhdistää pelaamisen ja kaupanteon. Yritys on keskittynyt Yhdysvaltain markkinoille, jossa sillä on yli 3 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää. DealDash työllistää pelkästään Suomessa yli 30 henkilöä, ja sen liikevaihto vuonna 2013 oli yli 54 miljoonaa dollaria. Yritys on voitollinen, yksi Suomen nopeiten kasvavia startup-yrityksiä ja kansainvälisesti alansa markkinajohtaja. Vuonna 2013 William voitti arvostetun EY:n Entrepreneur of the Year palkinnon.

Jaa mielipiteesi