Kaikki alkaa mittaamisesta
Kehittämistä tulee johtaa tiedolla. Kilpailukykyanalyysi™ on kehittämämme akateemiseen tutkimukseen perustuva työkalu, joka antaa objektiivisen ja ajantasaisen kuvan kehittämisen lähtökohdista ja realiteeteista.
Uniikki metodi kilpailu- ja muutoskyvyn parantamiseen
Kilpailukykyanalyysi™ perustuu asiakkaille, potentiaalisille asiakkaille, jälleenmyyjille, toimittajille, kumppaneille ja henkilöstölle tehtävään validoituun mittaukseen. Näin muodostuu 360 asteen kokonaiskuva yrityksen liiketoiminnasta ja tärkeimmistä kehityskohteista. Tietokantamme on ainutkertaisen laaja.
Kilpailukykyanalyysi™ auttaa etenkin, kun
- Uusi johto haluaa muodostaa kokonaiskuvan yrityksen tilanteesta
- Halutaan luoda uusi kasvustrategia
- Harkitaan yrityskauppaa
- Halutaan parantaa tiedolla johtamisen edellytyksiä
- Ollaan yhdistämässä kahta erilaista yrityskulttuuria
- Haetaan tapoja parantaa yrityksen myyntiä
Kilpailukykyanalyysi™ tarjoaa
- Puolueettoman ja kattavan kokonaiskuvan
- Keskeisimmät kehityskohteet muutosjohtamisen tueksi
- Yhteiset muutoksen mittarit johdolle ja henkilöstölle, avaamaan operatiivisen työn ja yrityksen tulosten välisen yhteyden
Konkreettisia hyötyjä lyhyessä ajassa
- Nopeampi kasvu ja parempi kilpailukyky
- Kilpailuedun kirkastaminen asiakkaiden ja työntekijöiden avulla
- Parempi erottuminen kilpailijoista
- Asiakkaiden näkemys myynnin tehostamiseen
- Mielikuvan nostaminen sekä asiakkaiden että henkilöstön silmissä
Kaikki ratkaisut perustuvat mitattuun tietoon
Kilpailukykyanalyysi™ on konkreettinen tiedolla johtamisen työkalu. Se auttaa löytämään ratkaisut juuri sinun kohtaamiisi haasteisiin. Samalla vertaamme tilannettasi yli 100 organisaatiota käsittävään tietokantaamme. Lopputuloksena löydämme tehokkaasti juuri ne kehittämiskohteet, joihin tarttumalla sinun tilanteessasi saadaan aikaan parhaat tulokset. Vaikuttavuus voidaan varmentaa uudella vertailukelpoisella mittauksella. Analyysi keskittyy seuraaviin osa-alueisiin:
Muutoskyky
Muutoskyky asettaa reunaehdot ja lähtökohdat kehittämistyölle. kehittämisen johtamisella vaikutetaan suoraan muutoskykyyn. Tälle osa-alueelle kuuluvat muun muassa toimintamallit, prosessit ja yrityskulttuuri.
Kilpailuetu
Kilpailuetu luo perustan strategialle ja oikean suunnan valitsemiselle. Strategisen suunnan valinnalla voidaan kasvattaa kilpailuetua valituissa asiakassegmenteissä. Strategiset valinnat vaikuttavat tuote- ja palvelukehityksen kohdentamiseen.
Suosittelu
Suosittelu kertoo asiakaskokemuksen ja myynnin tasosta. Se kertoo myös tuote- ja palvelukehityksen onnistumisesta.
Kasvu
Kasvu kertoo myynnin ja hinnoittelun onnistumisesta, sekä brändin vahvuudesta. Kasvu perustuu suosittelujen lisäksi myynnin ja asiakkuuksien määrätietoiseen johtamiseen.
Kannattavuus
Kannattavuus osoittaa, että suunnitelmat kestävät elämän realiteetit. Hinnoittelu näyttelee keskeistä roolia kasvun lisäksi kannattavuuden kehittämisessä.
Kilpailukykyanalyysi™ kertoo, minne ratkaisut kannattaa kohdentaa
Kasvu toteutetaan neljällä liiketoiminnan osa-alueella. Näiden määrätietoisella ja tasapainoisella kehittämisellä olemme auttaneet lukuisia asiakkaitamme ratkaisemaan heidän kasvuaan hidastaneita haasteita!
Asiakkaitamme
Meille Seedissä asiakastyytyväisyys on kaikki kaikessa. Kilpailukykyanalyysi™ on keinomme varmistaa, että jokaisen asiakkaan kanssa tehdään yhteistyötä, joka tuottaa sen liiketoiminnalle aitoa arvoa. Tässä tyytyväisiä asiakkaitamme, joita olemme auttaneet kasvun ja kilpailukyvyn kehittämisessä.
Ponsse
Kehitimme yhteistyössä Seedin kanssa strategian, joka auttoi meitä laajentamaan liiketoimintaamme uusille asiakassegmenteille.
Lantmännen Agro
Seedi teki meille Kilpailukykyanalyysin, jossa selvitettiin aikaisempaa laajemmin kilpailuetua- ja muutoskykyä ketju-yksiköltä, kauppiailta, myyjiltä sekä eri kokoisilta asiakkailta.
SSH Communications Security
Seedi pystyi tarjoamaan mallin, jossa asiakasmittaus on kiinni liiketoimintakasvun rakentamisessa.