Vuoden 2023 parhaat

Oleellinen osa Kilpailukykyanalyysiämme on asiakkaidemme tulosten vertaaminen tietokantamme keskiarvoihin, joka koostuu noin 120:n mitatun organisaation tuloksista. Keskiarvojen lisäksi asiakkaitamme kiinnostaa ääripäät, eli kuinka paljon vaihtelua on tuloksissa sekä se, millaisia parannuksia on kovalla työllä mahdollisuus saada aikaan 1-2 vuoden aikana mittausten välissä.

Kävimme läpi asiakkaidemme tulokset vuodelta 2023 ja poimimme sieltä seitsemän vuoden parasta lukua. Skaala on NPS mittauksista tuttu -100 – +100. Lisäsimme mukaan muutamia asiakkaidemme kommentteja analyysin hyödyistä. Olepa hyvä!

1. Paras asiakastyytyväisyys (NPS) 64

2. Parhaat asiakkaiden Kilpailuetupisteet (CAS) 28

3. Parhaat asiakkaiden Muutoskykypisteet (CCI) 34

4. Suurin asiakastyytyväisyys (NPS) parannus +23

5. Suurin asiakkaiden Kilpailuetu (CAS) parannus +16

6. Suurin asiakkaiden Muutoskyky (CCI) parannus +45

7. Paras asiakkaiden vastausprosentti 27 %

”Teimme Kilpailukykyanalyysin Suurasiakasyksikölle ja löysimme hyvät toimenpiteet. Aiemmin olemme olleet hyvin tyytyväisiä asiakastutkimuksiemme hyviin tuloksiin, mutta toimenpiteitä emme ole löytäneet.” - Mika Makkonen, LähiTapiola

”Tutkimuksen tuloksena saimme konkreettiset kuusi kehitystoimenpidettä. Eräs näistä oli myyntitoimien kohdistaminen tunnistettuihin kysynnän painopistealueisiin.” - Kimmo Hakkala, Martela Oyj

“We were happy that Seedi was able to help us to develop our operations right after the acquisition. Seedi’s unique Competitiveness Analysis solution was scalable and could cover both companies without any extra effort from us.” - Mikko Nurminen, Bluefors Oy

”Olemme Netumissa käyttäneet Kilpailukykyanalyysin tuloksia yhtenä tärkeimmistä strategiasuunnittelumme lähtötiedoista.” - Matti Mujunen, Netum Group Oyj

Tämän pohjalta on hyvä ponnistaa tähän vuoteen, kohti parempia tunnuslukuja ja suurempia parannusloikkia yhdessä kanssanne.

Tanja Haapamäki, Projektijohtaja Seedi

Edellinen
Edellinen

Seedi teräkunnossa vuoteen -24

Seuraava
Seuraava

Top-down vai bottom-up lähestyminen?