Viisi vinkkiä kasvuun: Harry Skön, Myynti- ja markkinointijohtaja, Meira Oy

Harry Skön on uudistanut Meiran markkinointia ja myyntiä viimeisen neljän vuoden ajan erinomaisin tuloksin. Ennen Meiralle siirtymistä Harry työskenteli pitkään PepsiColla ja Gillettellä. Meiran myynnin ja markkinoinnin kehittämisessä ovat toimineet samat hyväksi havaitut keinot mitä edellistenkin tuotteiden osalta.

1. Kokoa osaava tiimi

Harry on nähnyt vaivaa erinomaisten tekijöiden löytämiseksi ja rekrytoimiseksi. Ammattitaitoinen porukka ja toimiva organisaatio on kaiken a ja o.

2. Fokusoi

Tuotteita ja brändejä on karsittu ja jäljellejääneitä brändeja uudistettu.

Meiralle  on myös koottu tuoteperheitä. Näistä esimerkkinä Kulta Katriina -kahvin kolme eri laatua; perinteinen, tumma ja luomu.

3. Rakenna selkeät myynnin ja markkinoinnin toimintaprosessit.

4. Katso Suomen rajojen ulkopuolelle

Kasvua suunnitellessa kannattaa uudistamisessa huomioida kansainvälistymisen tuomat mahdollisuudet ja vaatimukset.

Konseptit kannattaa jo valmiksi rakentaa siten, että ne on helposti vietävissä Suomen rajojen ulkopuolelle.

5. Tuotteen on oltava hinta-laatusuhteeltaan erinomainen!

Meiran mausteet tehdään Suomessa ja suomalaisen työn tukeminen on tärkeä elementti. Laatu on tinkimätöntä. Esimerkiksi Suolaton-sarja pitää sisällään vain aitoja mausteita.

 

Harry Skön on Meiran myynti- ja markkinointijohtaja.

Jaa mielipiteesi